با انتخاب این تجهیزات سردخانه طول عمر سردخانه خود را بیشتر کنید

بدون دیدگاه
 

اگر شما هم می خواهید بهترین تجهیزات سردخانه را انتخاب کنید، تا کارایی خوبی داشته باشند در این مقاله همراه ما باشید تا با بهترین تجهیزات سردخانه شامل کمپرسور، کندانسور، اواپراتور، عایق و … آشنا شوید.

نحوه انتخاب کمپرسور

همانطور که می دانید کمپرسور یا موتور سردخانه قلب سردخانه صنعتی می باشد. برای انتخاب بهترین کمپرسور مورد نیاز سردخانه باید به دمای اواپراتور و کندانسور و ظرفیت برودتی مورد نیاز سردخانه توجه کنیم.

کمپرسورهای سردخانه بر اساس رنج دمایی به دو دسته کمپرسور سردخانه زیر صفر و بالای صفر تقسیم می شوند. از انواع کمپرسورها می توان به کمپرسورهای ساتریفیوژ، کمپرسورهای پیستونی، رفت و برگشتی، کمپرسور روتاری، اسکرال و اسکرو اشاره کرد.

کمپرسور سردخانه بر اساس برند سازنده

کمپرسورهای سردخانه دارای برند های متفاوتی شامل کمپرسور کریر، بیتزر، دانفوس، کوپلند، فراسکلد، بوک و دورین هستند .

کمپرسور سردخانه بیتزر

برند بیتزر از پر فروش ترین کمپرسور های بازار است، کمپرسور بیتزر در کشور آلمان تولید می شود.

از مهم ترین مدل های کمپرسور سردخانه بیتزر در دو نوع تک فاز و سه فاز می توان به انواع پیستونی، اسکرو و اسکرال اشاره نمود.

کمپرسور سردخانه دانفوس

کمپرسورهای دانفوس شامل دو مدل پیستونی و اسکرال هستند که این کمپرسورها غیرقابل تعمیر می باشند.

کمپرسورهای پیستونی که به آن ها کمپرسورهای منیروپ نیز می گویند در سری های MT، MTZ و NTZ طراحی و تولید می‌شوند.

کمپرسور سردخانه کوپلند

کمپرسورهای کوپلند دارای استحکام و قدرت بسیار بالایی هستند این کمپرسورها به صورت پیستونی و با رنگ مشکی در آمریکا و کشور چک تولید می شوند.

کمپرسور سردخانه فراسکلد

کمپرسور فراسکلد ساخت کشور ایتالیا می باشد، این  کمپرسورهای سردخانه از ۱.۵ اسب بخار تا ۵۰ اسب بخار در دو نوع تک فاز و سه فاز تولید می شوند.

کمپرسور سردخانه رفکامپ

این کمپرسورهای سردخانه ساخت کشور چین و زیر مجموعه ی برند SRMTECH ایتالیا می باشد. انواع کمپرسور رفکامپ از ۳ اسب بخار تا ۵۰ اسب بخار موجود هستند. موتور سردخانه رفکامپ با دو رنج دمایی زیر صفر و بالای صفر طراحی و ساخته می شوند.

کمپرسور سردخانه دورین

این کمپرسور ساخت کشور ایتالیا می باشد، کمپرسورهای دورین  در مدل های  ‍۱.۵ اسب بخار تا ۹۰ اسب بخار تولید می شود.

کمپرسور سردخانه بوک

این کمپرسور در کشور آلمان تولید می شود. کمپرسور سردخانه بوک دارای عمکرد فنی بسیار بالایی هستند و در سه سری کمپرسور بالای صفر، کمپرسور زیر صفر و دیپ فریز طراحی و ساخته می شود.

انتخاب کمپرسور سردخانه

در خرید تجهیزات سردخانه بالای صفر یا زیر صفر اینکه چه مدل کمپرسور سردخانه شامل برند، ظرفیت و … را انتخاب کنید بستگی زیادی به نوع سردخانه ( آمونیاکی یا فریونی، حجم سردخانه، کارایی آن و … ) و مقدار بودجه مد نظر دارد، بهتر است قبل خرید تجهیزات سردخانه با کارشناسان مشورت کنید.

تعمیر و نگهداری کمپرسور

از آنجاییکه هزینه خرید کمپرسور زیاد است باید به مبحث تعمیراتی کمپرسور نیز دقت شود، یاد آور می شویم که بعضی کمپرسورها قابلیت تعمیر دارند و بقیه را باید تعویض کرد.

در خرید کمپرسورهایی که قابلیت تعمیر دارند باید توجه کرد که قطعات اصلی آنها در بازار موجود باشد، که قطعات کمپرسورهای dwm کوپلند، کمپرسور اسکرو بیتزر، کمپرسور پیستونی بیتزر، کمپرسور فراسکلد، کمپرسور رفکامپ و کمپرسور بوک در بازار زیاد است.

گارانتی و خدمات پس از فروش

قبل خرید کمپرسور به میزان گارانتی و همچنین خدمات پس از فروش آن دقت کنید تا بعدا دچار ضرر نشوید.

انتخاب اواپراتور سردخانه در خرید تجهیزات سردخانه

همانطور که می دانید برای خرید اواپراتور سردخانه زیر صفر یا بالای صفر نیاز به توجه ویژه به طراحی سردخانه است زیرا اواپراتور یکی از مهم ترین تجهیزات سیکل سرمایشی سردخانه است.

اواپراتور و بار برودتی سردخانه

در خرید اواپراتور لازم است که به میزان بار برودتی سردخانه توجه کرد. لازم به ذکر است که بار برودتی یا ظرفیت سرمایش سردخانه را می توانیم با توجه به ابعاد و حجم سالن، نوع عایق های استفاده شده در ساخت سردخانه، نوع محصول نگه داری شده، میزان رفت و آمد سردخانه و موارد دیگر محاسبه کنیم.

برند های اواپراتور

اواپراتورهای سردخانه بالای صفر و اواپراتور سردخانه زیر صفر در برند های متفاوتی تولید می شوند، از این برند ها می توانیم به اواپراتورهای آرشه کار و آرتک، نوین، صابکول، تبادل کار و اواپراتور نیک که بهترین است اشاره کنیم.

بهترین برند اواپراتور

اواپراتور نیک یکی از بهترین برند های اواپراتور است که توسط صنایع برودتی نیک نوری برای تجهیزات سردخانه نصب می شود.

اواپراتور نیک چه ویژگی هایی دارد؟

از ویژگی های اواپراتور نیک می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • زمانبندی بهتر
  • قابلیت تنظیم دما
  • قابلیت تنظیم فشار
  • بهبود کیفیت محصول
  • کاهش مصرف انرژی
  • انتخاب مناسب برای انواع مختلف مایعات

انتخاب کندانسور سردخانه

درانتخاب کندانسور سردخانه بالای صفر یا کندانسور سردخانه زیر صفر باید به موارد ذیل توجه کنیم .

  1. توان برودتی اواپراتور
  2. توان مصرفی کمپرسور
  3. اختلاف دمای تقطیر مبرد با دمای محیط
  4. نوع مبرد و همچنین ارتفاع از سطح دریا

لازم به ذکر است که اشتباهات در خرید کندانسور سردخانه زیر صفر یا بالای صفر می تواند باعث افت راندمان سیستم شود.

برند های کندانسور

کندانسورهای سردخانه بالای صفر و زیر صفر در برندهای کندانسورهای نیک، آرشه، صابکول، نوین و تبادل کار تولید می شوند.

همانطور که می دانید کندانسور نیک از بهترین برند های کندانسور در بازار است، این کندانسور در دو نوع کندانسور آبی نیک و کندانسور هوایی نیک تولید می گردد.

کندانسور های نیک با نام های تجاری NUC , NGV , NGC تولید می شود.

انتخاب عایق سردخانه

انتخاب عایق سردخانه به علت اینکه عایق مانع از ورود هوای گرم می شود بسیار مهم است. انتخاب عایق برای سردخانه زیر صفر و بالای صفر متفاوت می باشد.

انواع عایق پلیمری سردخانه

از مواد مختلفی به عنوان عایق پلیمری در ساخت سردخانه استفاده می شود. از مواد استفاده شده در عایق سردخانه پلیمری، به پلی یورتان (PU)، پلاستوفوم یا پلی استایرن (EPS)، پلی استایرن اکسترود شده (XPS) می توان اشاره کرد.

عایق های ساندویچ پانل سردخانه

از ساندویچ پنل ها در ساخت سازه سردخانه استفاده می گردد، زیرا علاوه براینکه عایق حرارتی قوی می باشند، قابل شستشو و ضد باکتری هستند.

از انواع ساندویچ پنل می توان به ساندویچ پنل کبیر، نبوغ سرمایش و ماموت اشاره کرد که بهترین ساندویچ پانل در حال حاضر در بازار ساندویچ پانل کبیر است.

‫مزایای ساندویچ پنل کبیر

این ساندویچ پنل ها ( Sandwich panel ) در یکی از پیشرفته‌ ترین خط تولید های اروپایی (کانتنیوس) تولید می شود. محصولات کبیر پانل دارای استاندارد ملی و گواهینامه های بین المللی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این محصول صنایع برودتی نوری را درگوگل جستجو نمایید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

کسب و کار
رپورتاژ
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید