سلیمی: بخشی از مسکن مهر محلات آسیب جدی دیده است

بدون دیدگاه
 

نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی گفت که بیشترین آسیب ناشی از سیل در استان مرکزی مربوط به شهرستان محلات بوده به طوری که بخشی از مسکن مهر آسیب جدی دیده است.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با ایسنا درباره خسارات وارده به شهرستان محلات ناشی از سیل گفت: در استان مرکزی بیشترین خسارات ناشی از سیل مربوط به شهرستان محلات بوده که باید مسئولان محلی نسبت به پاکسازی سطح شهر اقدام کنند چون بعد از گذشت ۴۰ ساعت از وقوع سیل هنوز شاخه های درختان و گل و لای در سطح شهر جمع آوری نشده است.

وی با بیان اینکه مدیریت صحنه بعد از وقوع سیل در محلات ضعیف است، گفت: عمده خسارات وارده به دلیل ترک فعل است که باید مورد رسیدگی قرار گیرد. درست است که بخشی از ترک فعل ها به دولت قبل برمی گردد اما به هر حال در موضوع پیشگیری کوتاهی شده و باید مسئولان دولت قبل و دولت فعلی پاسخگو باشند؛ ترک فعل جدی است.

این عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی با بیان اینکه بخشی از مسکن مهر شهرستان محلات آسیب جدی دیده است، افزود: در طول سال های گذشته نامه های مکرری به وزیر راه و شهرسازی در دولت فعلی و دولت گذشته نوشتم مبنی بر اینکه مسیل موجود در مسکن مهر شهرستان محلات درست شود که اقدامی صورت نگرفت. کوتاهی جدی و ترک فعل مشهود است و باید وزارت راه و شهرداری درباره علت عدم اقدام به موقع پاسخ دهند.

سلیمی با بیان اینکه روستای باقرآباد در شهرستان محلات خسارات فراوانی دیده است، گفت: به دلیل طراحی نشدن پل های لازم در جاده عباس آباد به سمت گل چشمه روستای باقرآباد خسارت فراوانی دیده که در این باره باید وزارت خانه های صمت و راه و شهرسازی پاسخگو باشند.

وی افزود: روستای لریجان مملو از گل و لای است که اگر اقدام فوری صورت نگیرد، حداقل ۵۰۰ هکتار زمین مزروعی خشک می شود. 

سلیمی ادامه داد: از طرف دیگر زیر سد گلپایگان ساخت و سازهای غیرمجاز شده و وزارت نیرو آب سد را به خاطر همین ساخت و سازها خالی نمی کند که این همان باج دادن است.

این عضو هیات رییسه مجلس در پایان با انتقاد از عملکرد ستاد مدیریت بحران، گفت: در وضعیت فعلی انگار مدیریت بحران خودش دچار بحران شده است. این سازمان بودجه کافی هم دارد اما عملکرد خوبی در سیل نداشته است.

انتهای پیام

اخبارسیاسی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید