هشدار هواشناسی / این شهرها مراقب باشند / خطر جدی است

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ هشدار هواشناسی / این شهرها مراقب باشند / خطر جدی است

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد از احتمال لغزندگی جاده‌ها، افزایش ترافیک شهری، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها و آسیب دیدن محصولات کشاورزی خبر داد.

سازمان هواشناسی درخصوص فعالیت سامانه بارشی همراه با نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف هشدار زردرنگ صادر کرد.

بر اساس این هشدار، استان‌های زیر طبق زمان اعلامی دچار مخاطره جوی خواهند شد:

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۴: گیلان و مازندران

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۵: نوار غربی آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه

پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۶: آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان، قم، تهران، البرز، قزوین، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه و کردستان

جمعه ۱۴۰۲/۰۹/۱۷: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی

شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۸: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، قزوین، البرز، شمال تهران، مرکزی، لرستان و ایلام

بر اثر این مخاطره جوی احتمال لغزندگی جاده‌ها، افزایش ترافیک شهری، آبگرفتگی معابر به طور محدود، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها و آسیب دیدن محصولات کشاورزی حساس به بارندگی در این بازه زمانی پیش‌بینی شده است.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد: عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد.

اخبارجامعه
پربازدیدهواشناسی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید