10 نکته ضروری که قبل از خرید تلویزیون هوشمند باید بدانید!

تعمیر تلویزیون در تهران کاردون
بدون دیدگاه
 

وجود یک تلویزیون باکیفیت در هر خانه‎ای ضروری است. اما این روزها تلویزیون‎ها از قابلیت‎های بسیاری برخوردارند و همین موضوع باعث شده که شناسایی بهترین آن‎ها کار سختی باشد. به همین خاطر در این نوشتار نکات خرید تلویزیون هوشمند را به طور خلاصه با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

نکات خرید تلویزیون هوشمند در کاردون

اهمیت کیفیت تصویر تلویزیون

شاید نسل‎های پیش به داشتن یک تلویزیون معمولی راضی بودند اما این روزها کیفیت تصویر و پیکسل پیکسل نشدن ویدیوها از اهمیت بالایی برخوردار است. این کیفیت را رزولوشن صفحه نمایش تعیین خواهد کرد. بنابراین یکی از نکات خرید تلویزیون هوشمند، توجه به رزولوشن آن است. رزولوشن در واقع تعداد پیکسل‎های افقی و عمودی نمایشگر را بیان می‎کند. هرچقدر که این اعداد بزرگتر باشند، به این معناست که کیفیت تصویر در تلویزیون بالار خواهد بود. در حال حاضر تلویزیون‎ها با کیفیت 4K، Full HD و UHD در بازار موجود است.

نوع صفحه نمایش تلویزیون

نمایشگرهای تلویزیون‎ها همگی تصاویر را نشان می‎دهند اما انواع متفاوتی دارند که هر کدام از آن‎ها مزایا و معایب خاص خود را دارد. از جمله این انواع می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

نمایشگر LED

رایج‎ترین انواع نمایشگرها در حال حاضر هستند که در واقع نوعی از تلویزیون‎های LCD بوده اما نور در آن‎ها با استفاده از پنل‎های LED ایجاد می‏شود.

نمایشگر OLED

از جدیدترین انواع نمایشگرهاست که شرکت‎هایی مانند سونی و ال‎جی از آن برای ساخت تلویزیون‎های خود استفاده می‎کنند. نمایشگرهای OLED از هر لحاظ بهتر از LEDها ظاهر شده‎اند و البته قیمت بیشتری هم دارند. نمایشگرهای OLED از لایه‎های LCD استفاده نکرده و نور را به کمک لایه‎ای ارگانیک از پیکسل‎های مجزا تولید می‎کند.

نمایشگرهای QLED

مدتی بود که شرکت‎هایی مانند سامسونگ تبلیغاتی گسترده‎ای در مورد نمایشگرهای QLED انجام داد. اما واقعیت این است که این نمایشگرها تفاوت خیلی زیادی با انواع LED ندارند و صرفا یک تکنولوژی به نام Quantum Dots در آن‎ها استفاده شده است. استفاده از این تکنولوژی سبب شده تا درخشندگی تصویر در آن‎ها بهتر از انواع نمایشگرهای LED باشد. بنابراین یکی از نکات خرید تلویزیون هوشمند این است که نمایشگرهای QLED تفاوت چندانی با LED ندارند.

تعمیر تلویزیون در تهران کاردون

 

اهمیت سایز صفحه نمایش

یکی دیگر از نکات خرید تلویزیون هوشمند، سایز آن است. صرف‎نظر از اینکه کیفیت تصویر و نوع نمایشگر چیست، بایستی اندازه تلویزیون را درست و بر اساس اندازه اتاق انتخاب کنید. برای این انتخاب راه حل ساده‎ای وجود دارد. اگر فاصله شما و تلویزیون کمتر از 2 متر است، آنگاه نمایشگر شما بایستی حداکثر 48 اینچ باشد. بهر چقدر که این فاصله افزایش می‎یابد، سایز صفحه‎ نمایش نیز بایستی بیشتر باشد. برای مثال برای فاصله بیش از 3 متر، تلویزیون 55 اینچ پیشنهاد می‏شود. خرید تلویزیون نیاز به دانش و تجربه بسیاری دارد به همین علت به شما پیشنهاد می کنیم مقالات بیشتری را در مورد تعمیرات تلویزیون را از بلاگ لوازم خانگی کاردون مطالعه کنید تا بتوانید با توجه به خرابی تلویزیون های برندهای مختلف، یک برند مناسب را با خرابی کمتر انتخاب کنید.

پشتیبانی از فناوری HDR

توجه به پشتیبانی از فناوری HDR نیز یکی دیگر از نکات خرید تلویزیون هوشمند است. تقریبا تمامی تلویزیون‎هایی که در بازار وجود دارد از این قابلیت برخوردار است. با این حال لازم است که حتما از فروشنده در مورد پشتیبانی از این فناوری سوال کنید. وجود فناوری HDR در تلویزیون سبب می‏شود تا رنگ‎ها واقعی‎تر به نظر برسند و کنتراست قوی ایجاد شود. این کنتراست سبب می‏شود که رنگ مشکی به تیره‎ترین حالت ممکن و رنگ سفید به روشن‎ترین حالت ممکن له نمایش درآید و همین تضاد باعث نمایش واقعی رنگ‎ها خواهد شد.

میزان رفرش‌ریت تلویزیون

رفرش‌ریت از آن دسته اصطلاحاتی است که کمتر به گوش‎مان خورده است اما تاثیر بسیار زیادی در خروجی تلویزیون دارد. منظور از رفرش‎ریت، تعداد تصاویری است که تلویزیون شما می‎تواند در یک ثانیه به نمایش بگذارد. مثلا زمانی که گفته می‏شود رفرش‎ریت یک تلویزیون 60 هرتز است به این معناست که این تلویزیون می‎تواند در هر ثانیه 60 تصویر را نشان دهد.

رفرش‎ریت بالا خصوصا برای تماشای فیلم‎های اکشن و با حرکات زیاد از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که رفرش‎ریت یک تلویزیون کم باشد باعث ایجاد سوسو زدن و پیمایش سخت و تار فیلم خواهد شد. افرادی که دوست دارند از تلویزیون برای بازی استفاده کنند، بهتر است که از تلویزیون با رفرش‎ریت 120، 144 و 240 استفاده کنند. رفرش ریت 60 برای محتواهایی که حرکات کمی دارد مانند فیلم‎های سینمایی، خبر، سریال و … مناسب‎تر است.

اهمیت کیفیت صدای تلویزیون

تصویر بدون صدا لذتی ندارد. به همین خاطر حین خرید تلویزیون بایستی به صدای آن نیز توجه کرد. طی سال‎های اخیر شاهد بودیم که تلویزیون‎ها مدام باریک و باریک‎تر می‏شوند. همین مسئله سبب شده تا سازندگان فضای کافی برای قرار دادن اسپیکرها نداشته باشند و در نهایت این موضوع به کیفیت صدای تلویزیون‎ها لطمه زده است.

بهترین کاری که می‎توانید انجام دهید این است که تلویزیون‎هایی را خریداری کنید که پورت‎ها و فناوری‎های مختلفی برای اتصال به اسپیکرها را داشته باشد. برای مثال پشتیبانی تلویزیون از بلوتوث می‎تواند زمینه را برای اتصال به اسپیکر فراهم کند. اما از کجا بفهمیم تلویزیون بلوتوث دارد یا نه؟ می‎توانید این سوال را از فروشنده بپرسید یا اینکه در گوگل جست‎وجو کنید.

پشتیبانی از پورت‎هایی مانند آنالوگ 3.5 میلی‎متری، RCA، HDMI و کابل نوری نیز از دیگر ویژگی‎هایی است که حین خرید بایستی به آن‎ها توجه کنید.

تخت یا منحنی بودن نمایشگر

چند سالی بود که شرکت‎های مختلف تبلیغات بسیاری در مورد تلویزیون‎های منحنی کرده بودند اما واقعیت این بود که تلویزیون‎های منحنی برتری خاصی نسبت به تلویزیون‎های تخت ندارند. خوب است بدانید که زاویه دید تلویزیون‎های تخت بسیار بیشتر از تلویزیون‎های منحنی است. از سویی دیگر میزان نوری که تلویزیون‎های تخت منعکس می‎کنند بسیار کمتر از تلویزیون‎های منحنی است. این در حالی است که تلویزیون‎های منحنی از قیمت بالاتری نیز برخوردارند. به همین خاطر یکی از نکات خرید تلویزیون هوشمند این است که فریب تبلیغات را نخورید و تلویزیون تخت خریداری کنید.

تعمیر تلویزیون در منزل کاردون

سخن پایانی

همان‎طور که مشاهده کردید، نکات خرید تلویزیون هوشمند نسبتا زیاد است و ما سعی کردیم تا تمام آن‎ها را به صورت خلاصه برای شما بیان کنیم. به طور کلی در حال حاضر خرید یک تلویزیون 4K با نمایشگر OLED می‎تواند گزینه‎ای منطقی و مقرون‎به‌صرفه و صدالبته کارآمد برای تمامی افراد باشد.

انتهای رپورتاژ آگهی/

دکوراسیونکسب و کار
رپورتاژ
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید