اگر هر شب رابطه داشته باشیم چه میشود ضرر دارد؟

بدون دیدگاه
 

چه در مرحله ماه عسل باشید و چه شما و همسرتان از نظر جنسی بسیار فعال باشید، ممکن است از خود بپرسید که آیا چیزی به عنوان رابطه جنسی بیش از حد وجود دارد یا خیر. خبر خوب این است که تا زمانی که از نظر جسمی و احساسی شاد و راحت باشید، می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید از رابطه جنسی لذت ببرید. اما مطمئناً موقعیت‌های فیزیکی ناخوشایندی وجود دارد که می‌تواند در اثر داشتن رابطه جنسی بیش از حد ایجاد شود در ادامه این پست می گوییم اگر هر شب رابطه داشته باشیم چه میشود ضرر دارد؟ و عوارض رابطه زیاد برای مرد و زن را شرح می دهیم.

اگر هر شب رابطه داشته باشیم چه می شود ضرر دارد؟

اگر از خود می پرسید اگر هر شب رابطه داشته باشیم چه می شود ضرر دارد؟ باید بگوییم تعریف هر فرد از یک زندگی جنسی خوب متفاوت است، و در حالی که برخی افراد به ندرت رابطه جنسی خوبی دارند، برخی دیگر ترجیح می دهند چندین بار در روز آن را داشته باشند.

در این خصوص متخصصان می گویند هیچ محدودیتی برای میزان رابطه جنسی وجود ندارد، اما مشکلات جسمی ممکن است ایجاد شود که روزهای بعد شما را کمی ناراحت کند. حتی اگر می‌توانید به همان اندازه که احساس راحتی می‌کنید رابطه جنسی داشته باشید، نشانه‌های مطمئن زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد حدی برای رابطه جنسی وجود دارد.

عوارض رابطه زیاد برای زن

 

1. عوارض رابطه زیاد زن بر واژن

اولین نشانه های واضح رابطه زیاد و هر شب، خشکی واژن است . اگر احساس خشکی زیاد در ناحیه واژن می کنید، ممکن است به این دلیل باشد که بدن شما تماس یا نفوذ طولانی مدت زیادی را تجربه کرده است. هنگامی که این اتفاق می افتد، ریز پارگی های کوچک در واژن ممکن است رخ دهد که می تواند به طور جدی دردناک باشد. پارگی واژن می‌تواند با رابطه جنسی بیش از حد اتفاق بیفتد ، به خصوص اگر شرایط دیگری مانند خشکی واژن ناشی از قرص‌های ضد بارداری با دوز پایین وجود داشته باشد.

2. احتمال عفونت در زن بر اثر رابطه زیاد

اگر مراقب نباشید، رابطه جنسی زیاد می تواند باعث عفونت مجاری ادرار یا واژن شود.

3. خشکی واژن عوارض رابطه زیاد

هر چه در مدت زمان کوتاهی رابطه جنسی بیشتری داشته باشید، بدن شما رطوبت طبیعی کمتری تولید می کند. این معمولاً باعث اصطکاک و درد می‌شود.

4. تحریک پوست واژن بر اثر رابطه زیاد

رابطه جنسی بیش از حد نیز همچنین می تواند باعث تحریک، پوسته شدن یا بثورات پوستی در پوست خارجی اطراف فرج شود و لابیای شما متورم شود.

5. ابتلا به عفونت از عوارض رابطه زیاد

یکی دیگر از عوارض ناخوشایند و احتمالی رابطه جنسی زیاد، افزایش خطر عفونت مثانه و واژن است. مایعات بدن می تواند سطح pH طبیعی واژن شما را از بین ببرد و شما را مستعد ابتلا به عفونت کند.

همیشه باید قبل و بعد از رابطه جنسی از حمام استفاده کنید تا به سلامت واژن خود کمک کنید، اما رابطه جنسی بیش از حد ممکن است باعث عفونت شود و ممکن است تا چند روز بعد متوجه آن نشوید.

منی دارای pH هفت است که می تواند از باکتری های ناسالم در واژن حمایت کند. این ترکیب با اصطکاک بیش از حد ناشی از رابطه جنسی می‌تواند شانس باکتری‌های واژن و مقعد را افزایش دهد که به مثانه راه پیدا می‌کنند و باعث عفونت دستگاه ادراری می‌شوند. علائم شایع عفونت عبارتند از: افزایش میل به ادرار کردن، احساس سوزش در هنگام ادرار کردن، ادرار کدر، صورتی یا خونی، و همچنین ترشح غیر معمول، درد، و بوها اما این علائم همیشه ظاهر نمی شوند، بنابراین اگر مطمئن نیستید با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض رابطه زیاد برای مرد

 

1. تحریک ناخوشایند اندام تناسلی

رابطه زیاد در مردان نیز می توانند موجب تحریک و درد بیش از حد شود. البته مانند هر چیز دیگری است. اگر یک فعالیت را به طور پیوسته انجام دهید، بدن شما قادر خواهد بود زمانی که آن را بیشتر فشار دهید، آن را تحمل کند.

در حالی که رابطه جنسی در ابتدای آن لذت بخش‌تر است، اما زمانی که فعالیت جنسی ادامه پیدا می کند، ممکن است احساس درد در اندام تناسلی ایجاد شود زیرا مالش مداوم در طول “دورهای” بعدی می تواند دردناک شود.

2. کشیدگی عضلات و آسیب به آلت

در حالی که مردان بیشتر احتمال دارد که در اندام خود درد خفیف داشته باشند، در موارد شدید، شکستگی آلت تناسلی به دلیل فشار مداوم در عدم نعوظ کافی ایجاد می شود. این می تواند منجر به درد در اندام تناسلی، کشیدگی عضلات و اعصاب آسیب دیده به دلیل تحریک بیش از حد مستقیم همان نقطه در ناحیه تناسلی شود.

3. کم آبی بدن از عوارض رابطه زیاد برای مرد

همچنین مشخص شد با توجه به اینکه رابطه جنسی یک ورزش سنگین است که یک دور رابطه جنسی معادل 30 دقیقه دویدن است، داشتن رابطه جنسی مکرر بدون هیدراتاسیون کافی می تواند منجر به کم آبی و خستگی شود.

به همین علت توصیه شده است که نوشیدن آب فراوان بعد از رابطه جنسی راه خوبی برای جلوگیری از کم آبی بدن است و تخلیه مثانه بعد از رابطه است و به جلوگیری از عفونت های دستگاه ادراری کمک می کند زیرا باکتری ها را از دستگاه ادراری پاک می کند.

4. کمر درد از عوارض رابطه زیاد مرد

همچنین مشخص شد که رابطه جنسی بیش از حد می تواند به دلیل فشار زیاد و مداوم منجر به کمردرد شود، که همچنین می تواند منجر به انزال طولانی مدت به دلیل کاهش سطح مایع منی شود.

5. خستگی مداوم از عوارض رابطه زیاد مرد

در حالی که رابطه جنسی نوعی ورزش است، اما می تواند بسیار خسته کننده باشد و داشتن مداوم آن منجر به خستگی می شود، به طوری که مردان پس از انزال به دلیل ترشح برخی از هورمون ها در سیستم خود، عادت به خواب رفتن دارند. در طول فعالیت جنسی، بدن نوراپی نفرین، اپی نفرین و کورتیزول ترشح می کند که ضربان قلب را افزایش می دهد و باعث آزاد شدن گلوکز در خون می شود. همه این فعالیت ها خسته کننده هستند، به خصوص زمانی که مکرر انجام شوند. بنابراین، زیاده‌روی در رابطه جنسی چندین بار در روز، تمام انرژی شما را تخلیه می‌کند و در بیشتر مواقع احساس خستگی می‌کند.

6. تشدید مشکلات قلبی از عوارض رابطه زیاد

مهمتر این است که رابطه جنسی بیش از حد می تواند وضعیت سلامتی افراد مبتلا به مشکلات قلبی را بدتر کند. به عبارت دیگر، حتی اگر رابطه جنسی برای قلب مفید است زیرا جریان خون را افزایش می‌دهد، اما برای افرادی که مشکلات قلبی دارند، می‌تواند منجر به عوارض شود.

به همین علت افرادی که مشکلات قلبی عروقی دارند اغلب تشویق می شوند که رابطه جنسی مکرر نداشته باشند و می گویند ممکن است برای سلامتی آنها خوب نباشد و درجه مشکل قلبی می تواند خفیف یا شدید باشد.

7. کاهش اسپرم عوارض رابطه جنسی هر روز

تحقیقات نشان داده است اگر فردی برای چند روز انزال نداشته باشد، تعداد اسپرم‌ها افزایش می‌یابد، در حالی که با انزال مکرر کاهش می‌یابد، بنابراین به چنین مردانی توصیه می‌شود که دو بار انزال داشته باشند. تا سه روز فاصله قبل از رابطه جنسی تا ترشح اسپرم انجام شود و به شانس آنها برای آزادسازی اسپرمی که بتواند راه خود را به سمت تخمک ها بیابد، کمک کند.

8. عوارض روانی رابطه جنسی زیاد

متخصصان در مورد تأثیرات روانی داشتن رابطه جنسی بیش از حد می‌گویند، مانند هر چیز دیگری، رابطه جنسی بیش از حد تأثیر منفی بر بدن دارد. سطحی که افراد در آن عملکرد بهینه دارند و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بنابراین، زمانی خطرناک می شود که از حد فیزیولوژیکی خود فراتر بروید. هیچ دو انسانی محدودیت فیزیولوژیکی برابر ندارند.

برخی افراد در تلاش برای تقویت عملکرد جنسی و تاخیر در انزال یا ارگاسم است که افراد به مواد مخدر متوسل می شوند. اما وقتی از مواد مخدر استفاده می‌کنید، متوجه می‌شوید که در یک مرحله، نمی‌توانید کار کنید مگر اینکه با یک دارو به شما کمک شود.

پزشکان توصیه می کنند افراد نباید از آستانه خود فراتر بروند تا از عوارض رابطه جنسی بیش از حد جلوگیری کنند.

عوارض روانی رابطه زیاد برای مرد و زن

جدای از پتانسیل علائم جسمی ناخوشایند، جنبه روانشناختی ” رابطه جنسی بیش از حد ” نیز وجود دارد.

شما باید به طور منظم با شریک زندگی خود چک کنید تا مطمئن شوید که میزان رابطه جنسی شما همان چیزی است که هر دو از آن راضی هستید.

استفاده از رابطه جنسی به عنوان راهی برای حل مشکلات در رابطه به جای صحبت کردن در مورد آنها، ممکن است راهی باشد که زن و شوهر از رابطه جنسی برای اجتناب از کار واقعی رابطه استفاده می کنند . در حالی که “سکس منبع لذت و نشاط است و طبیعی است که انگیزه قوی برای آن داشته باشید، اگر متوجه شوید که به دنبال رابطه جنسی اجباری هستید، ممکن است از رابطه جنسی به عنوان خروجی برای چیز دیگری استفاده کنید.”

اگرچه رفتار جنسی اجباری به عنوان یک اختلال روانپزشکی موضوعی است که به شدت مورد بحث محققان و متخصصان پزشکی است، اما فقط شما و همسرتان می توانید تعیین کنید که آیا الگوهای جنسی شما به شکلی مشکل ساز در زندگی شما تداخل دارد یا خیر. انتخاب با شماست.

سخن آخر

ارتباط مهم ترین جنبه برای یک زندگی جنسی سالم است، بنابراین مطمئن شوید که با شریک زندگی خود و با خودتان تماس بگیرید تا مطمئن شوید که در همان صفحه هستید و از میزان فعالیت جنسی که با آن احساس راحتی می کنید لذت می برید. اینکه چقدر رابطه جنسی دارید کاملاً به شما بستگی دارد – چه به معنای روزانه، هفتگی، ماهانه یا اصلاً هرگز.

اخبارجامعهخانواده و بهداشت
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید