رتبه‌بندی معلمان چقدر طول می‌کشد؟ / 850 هزار معلم در انتطار رتبه بندی هستند

4 دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24، معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه حدود۸۵۰ هزار نفر باید رتبه‌بندی شوند گفت: ۱۳ درصد بودجه کشور در آموزش و پرورش هزینه می‌شود که سالانه حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان است و با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان این عدد به ۱۷۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

میثم لطیفی در نشست با نخبگان و صاحب‌نظران استان یزد با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور اظهار داشت: در روایتی از رسول خدا آمده است از فتنه‌های که در آخر زمان اتفاق می‌افتد کراهت نداشته باشید و ناراحت نباشید چرا که فتنه‌ها سبب می‌شود منافقین محو شوند، در فتنه‌های اخیر که اتفاق افتاده است اراده الهی این است که منجر به پیروزی جبهه حق شود و لذا منافقین در جریان این فتنه‌ها ضایع می‌شوند. ذات دانشجویان هیجان است اما باید نکات موجود در اتفاقات را به دانشجوها انتقال دهیم.

وی ادامه داد: فرق است بین علم و حکمت، علم یعنی دانستن و حکمت یعنی توانایی به کار بردن دانسته‌ها است، جنس حکنیت از بریدن است و لذا حاکم می‌برد، در مباحث اسلامی حکمت مستلزم تزکیه است لذا اکر در امور تقوای لازم را نداشته باشید زمین خواهیم خورد یا اگر دچار غرور شویم با مشکل مواجه می‌شویم و در این بحث فتح‌ها و شکست‌ها از ما نیست و همه امور به دست خداست.

معاون رئیس جمهور هفت سوال از نخبگان و فرهیختگان جمع داشت و از افراد خواست در راستای کسب خرد جمعی در انجام امور و پاسخ به این سوالات همکاری لازم را داشته و پیشنهادات خود را در اختیار سازمان قرار دهند.

لطیفی بیان کرد: در مجلس تصمیماتی گرفته می‌شود که ما در جایگاه اجرایی کشور موظف به اجرای هستیم، در آبان ماه سال گذشته لایحه رتبه‌بندی معلمان تصویب می‌شود و باید آیین‌نامه‌های آن در مدت سه ماه تنظیم شده باشد، در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال 91 رتبه‌بندی معلمان بیان شد که برای این امر باید قبل از آن سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان‌ صورت گرفته باشد و بر اساس آن رتبه‌بندی معلمان انجام بگیرد، اما به یک باره در سال 1399 در پایان دولت قبل لایحه به مجلس رفت این لایحه همچنان به صورت کامل اجرا نشده است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور افزود: به رغم اینکه همه پرسنل در ادارات مختلف شبانه روز درگیر این موضوع هستند بیان کرد: در این راستا در حدود 850 هزار نفر باید رتبه‌بندی شوند که کار دشواری است.

لطیفی افزود: افزایش وفاداری و تعهد سازمانی از جمله سرفصل‌های جدی سازمان است اینکه برای افزایش وفاداری سازمان چه باید کرد، مسئله مهمی است چرا که ما در مبارزه مادی با شرکت‌های بخش خصوصی و بازار بی‌المللی قطعا شکست خوردیم، چالش دیگر این است که امر نخبه‌گزینی در دستگاه‌های اجرایی با چه ابزار سنجشی نخبه‌گزینی انجام شود یا اینکه آیا با رسمی شدن افراد بهره‌وری سازمانی ما افزایش می‌یابد یا خیر از دیگر موضوعات مهم است.

وی بیان کرد: ماهانه شش میلیون نفر از دولت حقوق دریافت می‌کنند و در ماه گذشته 68 هزار میلیارد تومان حقوق مستقیم و دستمزد کشور بوده است و بر اساس درآمدهای دولت پیش‌بینی می‌شود حدود 74 درصد از آنچه در بودجه آمده است تحقق می‌یابد و حدود 26 درصد عدم تحقق خواهیم داشت.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: 13 درصد بودجه کشور در آموزش و پرورش هزینه می‌شود و امسال در حدود 30 تا 40 هزار میلیارد تومان بوده است و در صورت اجرا شدن طرح رتبه‌بندی معلمان 170 هزار میلیارد تومان خواهد شد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور بیان کرد: همچنین در حال حاضر علاوه بر این 15 درصد بودجه در کشور در حوزه سلامت هزینه می‌شود.

اخبارجامعه
رتبه‌بندی معلمان
 

4 دیدگاه. Leave new

  • علی قاسمی
    11/10/2022 15:21

    اگر رتبه اجرا شود؟
    مگر امکان اجرا نشدن هم هست ؟
    باید اجرا بشه
    دوسال است با روح و روان معلمها بازی کردید و تازه می گوئید اگر اجرا شود
    واقعا مدیران شوخ طبعی داریم

    پاسخ
  • فرهنگی
    11/10/2022 15:33

    آموزش و پرورش 850 هزار نیرو دارد 13 درصد بودجه. وزارت بهداشت 200هزار نیرو 15 درصد بودجه. برای همین دخترم که سال اول استخدام به عنوان پرستار 4میلیون بیشتر از من که 30 سال سابقه و3فرزند دارم میگیره….. نوش جان پرستاران عزیز.. ولی این عدالت نیست که الان این همه تبعیض در پرداخت ها وجود دارد. من گناه نکردم که معلم شدم.

    پاسخ
  • جواد
    11/10/2022 20:14

    سلام اوقات به کام
    همین که معاون وزیر،آپ گردن می گیرد که؛
    رتبه بندی باید از سال ۱۳۹۱ اجرایی می شد!
    دولتهای به قشر معلم کم لطفی یاظلم کرده اند
    من ازطرف خودم متشکرم که قبول دارند به
    ما معلمان ظلم کرده اند
    مابقی راهم خداکریم است

    پاسخ
  • وزیر آموزش پرورش حتما باید تعویض بشه چندین ماه هس که رتبه بندی اجرا نکرده وزیر به این بی لیاقتی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید