پیشنهاد عجیب دانشمندان / مدفوع خود را ذخیره کنید تا بعدا از آن استفاده کنید!

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ پژوهشگران می‌گویند ذخیره‌ی مدفوع در مراکز مخصوص، اقدام هوشمندانه‌ای است؛ چون بعداً می‌توان از همان نمونه‌ها برای درمان بیماری فردِ اهداکننده استفاده کرد. در سال‌های اخیر مقوله‌ی پیوند مدفوع بارها خبرساز شده و نتایج امیدوارکننده‌ای در حوزه‌های مختلف نشان داده است، از درمان بیماری کووید ۱۹ گرفته تا آزمایش‌های ضدپیری در حیوانات. بااین‌حال دانشمندان می‌گویند فعلاً در اول راه هستیم.

تکنیک پیوند مدفوع در انسان شامل انتقال جوامع میکروبی (میکروبیوتا) مدفوع از یک فرد سالم به فرد بیمار است. به‌طور معمول از این تکنیک برای درمان وضعیت‌هایی نظیر انتروکولیت با غشای کاذب (CDI) و بیماری‌های التهابی روده (IBD) استفاده می‌شود، اما متخصصان حوزه‌ی پزشکی عقیده دارند که می‌توان از پیوند مدفوع برای مبارزه با طیف وسیع‌تری از بیماری‌ها استفاده کرد.

منبع راوی نیوز

اخبارجامعه
پربازدیدجهان
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

رونمایی از اولین تصویر زن اول علی دایی / مادر دنیز چه زیباست/مهسا خان پور کیست؟! + بیوگرافی و عکس در ادامه با مهسا خانپور همسر اول علی دایی و مادر دنیز آشنا می شوید. علی دایی اولین بار با خانمی بنام «مهسا خان پور» ازدواج کرد اما این زندگی بعد از تولد دخترشان بنام «دنیز» در سال ۱۳۸۳ به جدایی ختم شد. دنیز حالا سالهاست ساکن کشور انگلیس بوده و آنجا زندگی و تحصیل می کند.دایی برای بار دوم سال ۱۳۸۳ در ۳۵ سالگی با «مونا فرخ آذری» طراح جواهرات ازدواج کرد که آن زمان مراسم مجلل عروسی این زوج بیش از ۱۰۰ میلیون خرج برداشت. ثمره این زندگی هم یک دختر بنام بنام «نورا» متولد ۱۳۹۰ می باشد.علی دایی روز ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در گفتگوی ویدیویی با عادل فردوسی پور اعلام کرد در زندگی اش تنها یکبار ازدواج کرده و اخبار فضای مجازی صحت ندارد.او حتی به اشتباه سن دخترش دنیز را ۱۶ ساله اعلام کرد اما او ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ تولد ۱۸ سالگی خود را جشن خواهد گرفت. افشاگری دنیز دایی علیه پدرش چهار روز بعد از حرف هایی علی دایی در مورد اینکه فقط یکبار ازدواج کرده؛ دنیز دخترش ، عکس خود و مادرش مهسا خان پور را منتشر کرد و نوشت:امروز داشتم به این فکر میکردم که چیزی نمونده که ۱۸ سالم بشه و نشستم عکسای بچگیمو دیدم که اینو پیدا کردم که خیلی هم دوستش دارم. فکر میکنم عکس تولد یک سالگیم باشه که اتفاقاً روزشم با تولد مامانم یکیه ، ۲۰شهریور. خواستم با این عکس از اینکه همیشه هم دوستم بودی هم مامانم ازت تشکر کنم مامان مهسا جونم ، مرسی بابت همه سختیا و از خود گذشتگی هایی که واسه من کردی ، دوستت دارم.

 برچسب‌های پربازدید