قیمت طلا تا کجا کاهش می‌یابد؟

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ قیمت طلا تا کجا کاهش می‌یابد؟

امروز بازار طلا اندکی افزایشی بود. قیمت دلار دیروز تا ۴۶ هزار و ۹۰۰ تومان هم پایین آمد، اما نهایتا از امروز روند افزایشی قیمت دلار آغاز شد و دلار به نیمه کانال ۴۷ هزار تومان برگشت. افزایش قیمت دلار، تاثیر خود را بر قیمت طلا و سکه هم گذاشت و قیمت طلا و سکه هم کمی نوسان پیدا کرد.

قیمت هر گرم طلا با کمی افزایش به دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. این در حالی است که دو هفته قبل قیمت طلا گرمی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود. این مساله نشان می‌دهد قیمت طلا ظرف دو هفته حدود ۳۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

تغییرات قیمت سکه

قیمت سکه امامی هم که دو هفته قبل بالای کانال ۳۰ میلیون بود حالا وارد محدوده ۲۷ میلیون تومان شود و امروز ۲۲ خرداد ماه باقیمت ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله‌ شود.

قیمت سکه بهار آزادی هم به ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه ۱۴ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان شد و قیمت ربع سکه بعد از مدت‌ها به زیر ۱۰ میلیون تومان رسید و با ۹ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان قیمت خورد.

قیمت سکه گرمی هم به ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

قیکت هر مثقال طلا هم که پیش از این در محدوده ۱۲ میلیون تومان بود به زیر ۱۰ میلیون تومان رسید و ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شد.

قیمت طلا ریزش خواهد داشت؟

اما قیمت طلا قرار است تا چه حد ریزش داشته باشد و آیا طلا در همین محدوده می‌ماند؟

قیمت ارز و طلا این روزها به واسطه اخبار سیاسی مربوط به احیای برجام در حال کاهش است و اگر سیگنال کاهشی به بازار برسد روند قیمت ارز و طلا هم کاهشی خواهد بود و اگر مذاکرات بدون نتیجه پایان یابد، باید منتظر افزایش قیمت بازارها باشیم.

نکته مهمی که اکنون درباره بازار وجود دارد این است که آینده مذاکرات هسته‌ای در هاله‌ای از ابهام وجود دارد و نه مقامات داخلی و نه خارجی هنوز صراحتا اعلام نکرده‌اند که مذاکرات تا چه حد پیشرفت کرده و تا چه حد به احیای برجام امید دارند. به عبارتی آینده توافق هسته ای در هاله‌ای از ابهام است و آینده بازار ارز و طلا هم.

در صورتی که در چند روز آینده اخبار مثبت دیگری به بازار مخابره شود، می‌توان به کاهش بیشتر قیمت ارز و طلا امید داشت. اما اگر سیگنال‌های مخابره شده به بازار قطع شود، روند کاهشی قیمت‌ها در بازار متوقف شده و قیمت طلا و سکه هم افزایش پیدا می‌کند.

اخباراقتصاد
پربازدیدطلا
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید