سیگنال عربی به بازار دلار/طلا و سکه درمسیر ریزش!

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ سیگنال عربی به بازار دلار/طلا و سکه درمسیر ریزش!

سیگنال عربی به بازار دلار/طلا و سکه درمسیر ریزش!
به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران امروز دوشنبه ۲۹ خرداد ماه شاهد قدرت نمایی معامله گران کاهشی بود.آن طور که برخی از رسانه ها اعلام کرده اند قیمت دلار در بازار امروز مرز حمایتی ۴۹ هزار و‌۲۰۰ تومان را از دست داد و به کانال ۴۸ هزار تومان برگشت.

عقبگرد نرخ دلار در تهران
با عقب نشینی نرخ دلار به کانال ۴۸ هزار تومان، فعالان بازار می گفتند محدوده ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان برای دلار مهم است و سد مهم کاهشی بعدی ۴۸ هزار و ۲۰۰تومان است که اگر از دست برود فشار فروش هیجانی زیاد می شود. در صورت چنین اتفاقی قیمت دلار می‌تواند به کف 47 هزار تومان برگردد.

بررسی ها نشان می دهد که هر برگ اسکناس آمریکایی در بازار امروز در محدوده‌۴۸هزار و۳۰۰ تومان ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید.

رمزگشایی از علت کاهش نرخ دلار/درهم تزریق شد؟
معامله گران درباره علت کاهشی شدن دلار در بازار امروز نظر متفاوتی داشتند.برخی مدعی بودند که‌تزریق درهم و کاهشی شدن حواله درهم‌در بازار دلار اثر کاهشی گذاشته بود.درهم امروز تقریبا ۱۵۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و تا محدوده ۱۳ هزارو ۴۲۰ تومان پایین آمد.

هرات زیر پای تهران را خالی کرد
از سوی دیگر برخی علت نوسان کاهشی اسکناس آمریکایی در تهران را به عقبگرد دلار در هرات ربط می دانند.گفته می شود نرخ دلار در هرات امروز در حول و حوش ۶۰۰ تومان کاهش را ثبت کرد و مانند تهران از کانال ۴۹ هزار تومان به کانال ۴۸ هزار تومان برگشته بود.

قیمت‌دلار در هرات عصر امروز ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان بود.برخی از تکنیکالیست ها معتقدند محدوده فعلی دلار هرات پر اهمیت‌است و‌در صورتی که از دست برود تنگ‌تر شدن حلقه فشار فروش محتمل است، با این حال در صورتی که دلار به بالای این محدوده برسد قدرت کاهشی ها تا حدودی تعدیل می شود.

سیگنال عربی به بازار دلار
در این میان برخی از فعالان سیاسی و اقتصادی باور داشتند که ادعای یک رسانه عربی در مورد سفر امیر عبداللهیان به عمان باعث شد زیر پای بازیگران ارزی تهران خالی شود و اسکناس آمریکایی در سراشیبی قرار بگیرد.

روزنامه قطری «العربی الجدید»، امروز (دوشنبه)، ادعا کرد که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به عمان و قطر سفر خواهد کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه قطر و عمان تا لحظه انتشار این گزارش واکنشی به این ادعا نشان نداده‌اند و آن را رد یا تایید نکرده‌اند.

«هیثم بن طارق» سلطان عمان، سه هفته پیش، به ایران سفر کرده بود. او در تهران با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

نقش مثبت عمان در حل مناقشات بین ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا و از سوی دیگر ایران و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نشان می‌دهد که این کشور از توانمندی بالایی برای همکاری با ایران در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی برخوردار است.

در کنار این سیگنال های مثبت عمان در مورد نزدیک شدن ایران و آمریکا در مورد موضوع تبادل و زندانیان و… باعث شده شامه دلار تیز تر از قبل شود‌.

بررسی ها نشان می دهد با وجود اینکه هنوز اخبار قطعی و جدیدی از این سفر بروز نکرده، این ادعا باعث داغ شدن موضوع تبادل زندانیان، آزادسازی ارزهای بلوکه شده و توافق احتمالی تهران و واشنگتن شد.

قیمت اونس طلا در بازار امروز در حدود ۱۰ دلار ارزان شد و تا ۱۹۴۸ دلار پایین آمداما عصر امروز در حول و حوش ۱۹۵۲ دلار به فروش رسید که نسبت به روز گذشته کاهش تقریبا ۶ دلاری را نشان می دهد.

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار عصر امروز در محدوده ۲میلیون و ۳۳۳ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رسید که نسبت به عصر یکشنبه ۲۴ هزار و‌ ۷۰۰ تومان کاهش را نشان می دهد.

قیمت سکه امامی هم امروز با ترکش کاهشی نرخ دلار نزولی شد.فلز گران بهای داخلی امروز کانال ۲۹ میلیون تومان را از دست داد و با حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز در حدود ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

یکی از نکات مهم بازار سکه این بود که سکه رفاه امروز پایین تر از سکه نقدی قیمت خورد‌.سکه رفاه امروز تا ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پایین آمد اما در زمان نگارش این گزارش در محدوده ۲۷ میلیون و ۹۹۹هزار تومان قرار داشت‌.

اخباراقتصاد
پربازدیدطلا
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید