با 75 هزار دلار در کدام مناطق استانبول می‌توانیم خانه بخریم؟

بدون دیدگاه
 

اگر پیگیر اخبار مربوط به امور مهاجرتی ترکیه باشید، حتماً می‌دانید که از اواخر سال 2022 قوانین مربوط به اعطای اقامت از طریق خرید ملک با تغییراتی همراه شده ‌است. پیرو این آپدیت‌های قانونی، برای اخذ اقامت با روش خرید ملک، ارزش ملک مورد نظر شما باید حداقل 75 هزار دلار و لوکیشن ملک، خارج از مناطق ممنوعه استانبول باشد. با توجه به اینکه قیمت املاک استانبول از ابتدای سال 2023 با رشد همراه بوده است، پیدا کردن ملک مناسب با قیمت 75 هزار دلار کمی سخت شده ‌است.

اگر شما هم به‌ دنبال دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک در استانبول هستید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله می‌خواهیم بهترین مناطق استانبول را به شما معرفی کنیم که فقط با بودجه‌ای در حدود 75.000 دلار می‌توانید در آنها صاحب خانه شوید و اقامت بگیرید.

مناطق مجاز استانبول برای خرید ملک با بودجه 75 هزار دلار

استانبول از دو بخش آسیایی و اروپایی تشکیل شده ‌است. هرچند حدود 70 درصد از محله‌های استانبول اروپایی و چند محله بخش آسیایی برای خرید ملک اخذ اقامت ترکیه وارد لیست مناطق ممنوعه شده‌اند، ولی بیش از 90 درصد محله‌های بخش آسیایی و حدود 30 درصد از محله‌های اروپایی که از موقعیت‌های بسیار خوب و بعضاً عالی برای سرمایه گذاری ملکی برخوردار هستند، هنوز مجاز هستند. محله‌هایی که در ادامه مطلب به تفکیک استانبول اروپایی و آسیایی به شما معرفی می‌کنیم، جزو پیشنهادهای دست چین شده برای سرمایه گذاری هستند.

مناطق و محلههای بخش اروپایی استانبول

1. منطقه بیلیکدوزو

اولین منطقه‌ای که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، منطقه بیلیکدوزو است. بیلیکدوزو یک منطقه زیبا و توریستی در ساحل دریای مرمره و یکی از محل‌های دل ‌انگیز برای زندگی در استانبول یا گذراندن تعطیلات است. این منطقه با مناطق معروف بیوک چکمجه، اسنیورت و آوجیلار هم در ارتباط است. قیمت خانه در استانبول ترکیه و منطقه خوش آب و هوای بیلیکدوزو با توجه به محله‌ها، نوع ملک و شرایط خرید (نقدی یا اقساطی) متفاوت و به این ترتیب است.

خانه دو خواب آپارتمان نرمال و بدون امکانات در محله‌های یاکوپلو، کاواکلی و گورپینار یا یک آپارتمان یک خواب داخل سیته (مجتمع با امکاناتی مثل باشگاه، نگهبانی، استخر و…) در محله‌های یاکوپلو، عدنان کاهوه چی و گورپینار را با حداقل ۸۵ هزار دلار و به ‌صورت نقدی می‌توانید خریداری کنید. این واحدها نهایتاً ۷ سال ساخت هستند.

اگر امکان پرداخت اقساط ماهانه را داشته ‌باشید، می‌توانید در پروژه‌های در حال ساخت اکثر محله‌های بیلیکدوزو با پرداخت ۷۵ هزار دلار به ‌عنوان پیش پرداخت و اقساط 12 الی 60 ماهه، یک واحد یک خواب را خریداری و در پایان اقساط و پس از به نام زدن سند ملک برای اخذ اقامت اقدام کنید.

2. منطقه بیوک چکمجه

منطقه بیوک چکمجه در غربی‌ترین بخش اروپایی استانبول قرار دارد و دریاچه بزرگی سرتاسر آن را در برگرفته که به دریای مرمره متصل می‌شود. قسمتی از این منطقه نیز در کنار دریای مرمره قرار دارد. این منطقه وسیع از شرق با دو منطقه بیلیکدوزو و اسنیورت، از جنوب با دریای مرمره، از شمال با چاتالجا و از غرب با سیلبوری همسایه است. بیوک چکمجه بسیار سرسبز و آرام و دور از هیاهوی شهر است و از نظر امکانات رفاهی، خدمات شهری و دسترسی‌ها برای زندگی خانوادگی کاملاً مناسب است.

در بیوک چکمجه یک واحد دو خوابه آپارتمان نرمال و بدون امکانات یا یک واحد یک خوابه داخل سیته با امکانات را در محله‌های معمار اوبا، پینارتپه، سینان اوبا، کومبورگاز و آتاتورک با قیمت حدوداً ۸۵ هزار دلار و به ‌صورت نقدی می‌توانید خریداری کنید. این واحدها هم نهایتاً ۷ سال ساخت هستند.

در پروژه‌های در حال ساخت منطقه بیوک چکمجه نیز با پرداخت ۷۵ هزار دلار به‌ عنوان پیش پرداخت و اقساط ماهانه، می‌توانید یک واحد یک خوابه را خریداری کنید.

3. منطقه کایتانه

منطقه کایتانه تقریباً در مرکز شهر استانبول و در فاصله ۵ دقیقه‌ای از منطقه شیشلی قرار دارد. این منطقه قبلاً جزو شیشلی بود، ولی چون در طرح نوسازی شهری استانبول قرار گرفته از منطقه شیشلی جدا شده است. کایتانه از جنوب با شیشلی، از شمال با ساریر، از شرق با بشیکتاش و از غرب با ایوب سلطان همسایه است. این منطقه از یک سو با 4 منطقه لوکس و برجسته استانبول همسایه است و از سوی دیگر در طرح نوسازی شهری قرار گرفته و پتانسیل رشد قیمت بسیار خوبی دارد.

فاصله کایتانه تا تنگه بسفر و پل‌های بغاز تقریباً 15 دقیقه، تا جنگل بلگراد 20 دقیقه، تا فرودگاه جدید 20 دقیقه و تا ایستگاه مترو تکسیم هم 15 دقیقه است. خط مترو جدیدی که از کایتانه تا فرودگاه جدید امتداد دارد، این منطقه را به شدت ارزشمند کرده است. این منطقه به ‌واسطه لوکیشن بی ‌نظیر و آینده درخشانی که دارد، یک گزینه عالی و برگ برنده برای سرمایه گذاری محسوب ‌می‌شود. در محله‌هایی مانند مثل گورسل محله، چاعلایان و تلت پاشا می‌توانید یک آپارتمان دو خوابه نرمال بدون امکانات و حدوداً 10 سال ساخت را با ۸۵ هزار دلار خریداری کرد.

4. منطقه ایوب سلطان

منطقه ایوب سلطان یکی از مناطق وسیع و سرسبز استانبول است که از شمال با دریای سیاه، از جنوب با مرکز تاریخ استانبول (میدان تکسیم)، منطقه فاتیح، منطقه سلطان قاضی و منطقه قاضی عثمان پاشا از شرق با ساریر و کایتانه و از غرب با باشاک شهیر و آرناووت کوی همسایه است. بیشترین بخش از جنگل بلگراد در این منطقه است. آبراه خلیج طلایی هم در همین بخش استانبول قرار دارد.

منطقه ایوب سلطان هم مانند کایتانه به‌ تازگی در طرح نوسازی شهری قرار گرفته و در اغلب محله‌های آن، از جمله علی بی کوی، چیر چیر و گوک تورک می‌توانید یک آپارتمان دو خواب نرمال و نهایتاً ۱۰ سال ساخت را با بودجه حدوداً ۸۵ هزار دلار خریداری کنید. این منطقه جزو معروف‌ترین مناطق استانبول است و تقریباً نیاز به تعریف ندارد.

مناطق و محلههای بخش آسیایی استانبول

5. منطقه پندیک

پندیک یکی از محله‌های زیبا، سرسبز و پرطرفدار بخش آسیایی استانبول است که با دریای مرمره، کارتال، سلطان بیلی و توزلا همسایه است. در اغلب محله‌های پندیک می‌توانید یک آپارتمان دو خواب نرمال و بدون امکانات یا یک واحد آپارتمان یک خوابه داخل سیته و با امکانات (نهایتاً ۱۰ سال ساخت) را با بودجه ۸۵ هزار دلار و به ‌صورت نقدی خریداری کنید.

چنانچه امکان خرید اقساطی را دارید، می‌توانید در پروژه‌های در حال ساخت این منطقه سرمایه گذاری کنید و با پرداخت ۷۵ هزار دلار به‌ عنوان پیش پرداخت و اقساط 12 تا 60 ماهه، یک واحد یک خوابه خریداری کنید. پس از پایان اقساط و به نام زدن سند ملک هم می‌توانید برای اخذ اقامت اقدام کنید.

6. منطقه سنجاک تپه

سنجاک تپه یکی دیگر از مناطق زیبای استانبول آسیایی و در همسایگی عمرانیه، آتاشهیر، مال تپه و کارتال است. این منطقه از نظر امکانات شهری برای زندگی کردن یا اجاره دادن ملک مناسب است. در اکثر محله‌های سنجاک تپه با بودجه تقریباً ۸۵ هزار دلار می‌توانید یک واحد آپارتمان دو خواب نرمال و بدون امکانات یا یک واحد آپارتمان یک خوابه داخل سیته و با امکانات را خریداری کنید.

همانند سایر مناطقی که معرفی کردیم، اگر امکان پرداخت اقساط ماهانه را دارید، می‌توانید در پروژه‌های در حال ساخت با پرداخت ۷۵ هزار دلار به ‌عنوان پیش پرداخت و به‌ صورت قسطی، یک واحد یک خوابه را بخرید.

چند نکته مهم درباره خرید ملک برای اخذ اقامت ترکیه

اگر دقت کرده باشید، قیمت اغلب املاکی که در بخش قبلی معرفی کردیم، در خرید نقدی از 85 هزار دلار شروع می‌شوند. در توضیح این موضوع باید بگوییم که هرچند براساس قوانین مهاجرتی ترکیه ارزش ملک شما باید حداقل 75.000 دلار باشد، ولی عملاً پیدا کردن یک ملک ایده آل با قیمت دقیقاً 75 هزار دلار آن هم در استانبول به ‌سختی امکان‌ پذیر است.

به ‌علاوه اینکه تعداد مناطق ممنوعه در حال افزایش است و به‌ دلیل بالا رفتن تقاضا برای محلات مجاز، قیمت املاک مسکونی این محله‌ها افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل در محله‌های مجاز، املاکی با قیمت دقیقاً 75 هزار دلار وجود ندارد یا تعداد آنها انگشت ‌شمار است. ولی در محدود این قیمت با توجه به سلیقه شما، می‌توان املاک مناسبی را پیدا کرد.

نکته مهم بعدی که همه شرکت‌های سرمایه گذاری معتبر مانند هوم ترکی به مشتریان خود گوشزد می‌کنند، توجه به نوسان نرخ دلار در ترکیه و کاهش ارزش لیر است. هوم ترکی تأکید دارد که شما املاک خود را چه با هدف اخذ اقامت و چه با رویکرد دریافت پاسپورت ترکیه، همواره بالاتر از رقم قانونی 75 هزار دلار یا 400 هزار دلار خریداری کنید که در صورت افزایش قیمت دلار در زمان با مشکل مواجه نشوید.

اگر در این مورد نیاز به مشاوره بیشتر دارید، توصیه می‌کنیم همین حالا با کارشناسان فارسی زبان و مجرب هلدینگ هوم ترکی https://hometurkie.com/ گفتگو کنید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

کسب و کارمهاجرت
رپورتاژ
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید