راهنمای خرید مبلمان ویلایی و باغی

بدون دیدگاه
 

راهنمای خرید مبلمان ویلایی

مبلمان ویلایی چیست ؟

مبلمان فضای باز فلزی یا چوبی بهترین وسیله برای ویلای.افراد زیادی به دنبال خرید خانه­های ویلایی هستند تا بتوانند اوقات فراغت خوبی را در آن سپری کنند و میزبان مهمان­های فراوانی باشند تا دورهمی به یادماندنی و خوشی را تجربه کنند. یکی از امکانات مورد نیاز در خانه­های ویلایی که راحتی و زیبایی را به همراه دارد ، استفاده از مبلمان است . در خانه­های ویلایی علاوه بر داخل ویلا ، معمولا در فضای آزاد و بیرون از خانه نیز مبلمانی قرار می­دهند تا بتوان از مناظر و فضای آزاد نهایت استفاده را کرد ، به این نوع مبلمان ، مبلمان ویلایی یا باغی می­گویند . طراحی مبلمان ویلایی مخصوص فضای باز می­باشد به همین دلیل در برابر شرایط آب­وهوایی مقاوم می­باشند . این نوع مبلمان اغلب شش نفره بوده و میزی با طرح مشابه مبل­ها به همراه دارد .تاب فضای باز  ویلاسازه نیز میتواند یک انتخاب هوشمندانه براس ست کردن مبلمان باغی باشید.

مبلمان ویلایی در چه مکان­هایی کاربرد دارد ؟

مبلمان ویلایی و باغی برای همه فضاهای باز مناسب می­باشد از جمله :

  • حیاط­های بزرگ
  • محوطه باغ
  • محوطه ی بیرونی ویلا ها
  • رستوران های رو باز
  • تراس یا بالکن
  • روف گاردن

ویژگی‌های مبلمان ویلایی

  1. در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مانند رطوبت ، سرما ، گرما ، تابش مستقیم خورشید و باران مقاوم هستند و طول عمر آن­ها زیاد می­باشد.
  2. اغلب مبلمان ویلایی سبک هستند ، تا بتوان به راحتی و برای تغییر دکور آن­ها را حمل و جا­به­جا کرد .
  3. این نوع محصولات تنوع فراوانی دارند تا مشتری بتواند متناسب با نیاز ، چیدمان و سبک باغ و ویلای خود محصول مناسبی را خریداری نماید.

انواع مبلمان ویلایی  بر اساس جنس بدنه

  1. مبلمان ویلایی چوبی

مبلمان چوبی سادگی و زیبایی زیادی دارد و با فضای باغ و محیط آزاد متناسب می­باشد . دکور و فضا  با انتخاب مبلمان چوبی ، سبک طبیعت به خود می­گیرد . این نوع مبلمان به علت سادگی ، همواره به روز بوده و هیچ گاه قدیمی نمی­شود . نکته ای که در خرید این نوع مبلمان باید توجه داشت ، در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی می­باشد . اگر ویلا یا باغ شما در مکانی است که بارش برف و باران در آن­جا زیاد است ، خرید مبلمان چوبی توصیه نمی­شود.

  1. مبلمان ویلایی حصیری

این نوع مبلمان طرفدارن زیادی دارد و سبک می­باشد . در مبلمان حصیری جنس حصیر و نوع بافت حصیر تأثیر زیادی در مقاومت و طول عمر مبلمان دارد . دو نوع حصیر برای تولید این نوع مبلمان استفاده می­شود ، حصیر طیبیعی و حصیر مصنوعی . حصیر طبیعی مقاومت کم تری دارد و برای استفاده در وزن­های سنگین مناسب نمی­باشد به همین دلیل برای تولید مبلمان ویلایی استفاده از حصیر مصنوعی توصیه می­شود .  حصیر مصنوعی مقاومت بالایی دارد و رویه خارجی آن با پلی‌اتیلن پوشانده می‌شود. برای کیفیت بیش­تر محصول باید این حصیر­ها توسط بهترین بافنده­ها و به صورت محکم بافته شوند. معمولا بر روی مبل­های حصیری تشک وجود دارد تا در هنگام نشستن بر روی آن احساس راحتی بیش­تری داشته باشیم .

  1. مبلمان ویلایی پلاستیکی

یکی از ارزان­ترین و پرفروش­ترین نوع مبلمان ویلایی ، نوع پلاستیکی آن است . جنس پلاستیک این مبلمان بسیار مقاوم و مستحکم بوده و طول عمر زیادی دارد . همچنین در برابر عوامل آب­و­هوایی نیز آسیب پذیر نمی­باشند . این نوع مبلمان سبک بوده و جا­به­جایی و چینش آن­ها راحت می­باشد.

  1. مبلمان ویلایی آلومینیومی

مبلمان ویلایی آلومینیومی از جمله مقاوم­ترین نوع مبلمان هستند که طول عمر بالایی دارند و جنس بدنه آن­ها به گونه ای است که زنگ نمی­زند و در سخت­ترین شرایط آب و هوایی استقامت دارد . بنابراین اگر کیفیت و طول عمر معیار اصلی شما برای خرید مبلمان ویلایی می­باشد ، این نوع مبلمان برای شما مناسب می­باشد. مبلمان آلومینیومی مانند مبلمان حصیری سبک هستند و دارای تشک می­باشند تا راحتی را در هنگام نشستن بر روی آن به ارمغان آورند. معمولا پارچه تشک ­های مبلمان ویلایی از جنس نانو تهیه می­شوند تا در آب و هوای مختلف مقاوم باشد.

نکات نگهداری از مبلمان ویلایی

  • در فصول سرد سال و زمانی که از ویلا استفاده نمی­کنید ، سعی کنید مبلمان و سایر لوازم جانبی را به مکانی مسقف انتقال داده و روی آن را کامل بپوشانید.
  • سعی کنید به طور مرتب مبلمان را تمیز کنید.
  • اگر مبلمان در باران خیس شدند ، بدنه مبلمان را با دستمال خشک کرده و تشک­ها و کوسن ها را آویزان کنید تا کاملا خشک شوند.
  • سعی کنید از سایه بان و چتر مناسب استفاده کنید تا آفتاب به طور مستقیم بر آن­ها نتابد.
  • هنگام خروج از ویلا سایه بان را جمع کنید تا در اثر باد آسیب نبیند.

نکات خرید و انتخاب  مبلمان ویلایی

  • شرایط آب و هوایی

یکی از معیار­های مهم در انتخاب مبلمان ویلایی در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی می­باشد . مقدار رطوبت ، مقدار تابش خورشید ، میزان بارندگی و برف ، گرمی و خشکی هوا و … در طول عمر و انتخاب جنس مبلمان مؤثر می­باشند .

  • مساحت فضای باز

قبل از خرید مبلمان ویلایی ، ابعاد فضایی که قرار است مبلمان در آن قرار گیرد را به دقت بررسی کنید . اگر فضای شما کم می­باشد ، مدل­های کم جا و جم و جور را خریداری کنید . اگر ابعاد و فضای شما زیاد می­باشد متناسب با آن انتخاب داشته باشید. همچنین  سعی کنید مبلمان انتخابی با فضای شما هماهنگی لازم را داشته باشند مثلا برای دور استخر مبلمان حصیری مناسب می­باشد.

  • تعیین محل قرارگیری مبلمان

سعی کنید مبلمان را در بهترین مکان قرار دهید تا آسیب کم­تری ببیند برای مثال تا حد امکان مبلمان را در معرض مستقیم تابش خورشید و باران قرار ندهید و اگر این امکان وجود نداشت ، حتما سایه بان تهیه کنید تا طول عمر آن بالا رود و یا مثلا اگر مبلمان شما چوبی می­باشد سعی کنید در محل­هایی مانند چمن که رطوبت زیاد است قرار ندهید.

  • جنس مبلمان

هرچه جنس مبلمان بهتر باشد و از مواد اولیه مرغوب­تری تهیه شده باشد و همچنین با شرایط آب و هوایی ویلا تناسب بیش­تری داشته باشد ، عمر مبلمان افزایش پیدا می­کند.

  • میزان راحتی مبلمان

در هنگام خرید علاوه بر زیبایی و جنس مبلمان به راحتی آن نیز توجه داشته باشید.

  • نگهداری از مبلمان

سعی کنید مبلمان انتخابی سبک یا قابل جمع شدن باشد تا بتوانید در فصول سرد سال و زمان­هایی که از ویلا استفاده نمی­کنید ، مبلمان را جمع کرده و در فضای مسقف قرار دهید تا طول عمر آن افزایش یابد.

  • قیمت مبلمان

قیمت و بودجه در دسترس نیز همواره فاکتور مهمی در همه خرید­ها می­باشد . اگر به دنبال محصولاتی با قیمت مناسب می­باشید . می‌توانید با مقداری جستجو مدل­های باکیفیت و مقرون به صرفه را پیدا کنید.

 

منبع:https://villasaze.ir/

انتهای رپورتاژ آگهی/

دکوراسیونکسب و کار
رپورتاژ
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید