فروش فوری سایپا با جایگزین کوییک از دم قسط | فروش فوری سایپا بدون قرعه کشی و تحویل فوری

سایپا
بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ فروش فوری سایپا با جایگزین کوییک از دم قسط | فروش فوری سایپا بدون قرعه کشی و تحویل فوری

اطلس، یکی از ۸ خودرو جدید سایپا است که جایگزین کوییک بر شمرده می‌شود. در ادامه می‌توانید تصاویر هاچ بک اطلس سایپا در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۲ را مشاهده کنید و همچنین مروری بر مشخصات آن داشته باشید.

فروش فوری سایپا به معنای فروش محصولاتی است که برای فروش سریع ارائه می شود.در فروش فوری سایپا خودروهایی که در انبار شرکت موجود است با قیمتی مناسب عرضه می شود.در طرح فروش فوری سایپا محصولات پر طرفدار در سامانه یکپارچه عرضه می شود و خریداران برای تحویل خودرو نوبت دهی می شوند. فروش فوری سایپا برای مادران نیز برنامه های ویژه ای دارد. در ادامه به آخرین خبر از فروش فوری سایپا می پردازیم.
هاچ بک اطلس یکی دیگر از محصولات غرفه سایپا در نمایشگاه خودرو مشهد بود. Atlas بخشی از نسل جدید خودروهای اقتصادی این خودروساز داخلی است.

سایپا اطلس عضو جدید خانواده X۲۰۰ است که تیبا، ساینا و کوییک به‌عنوان اعضای دیگر آن شناخته می‌شوند. سایپا برنامه دارد این هاچ بک را در ۲ نسخه دنده دستی و دنده اتوماتیک یا به عبارتی دیگر، در ۴ تیپ با نام‌های G ،S ،L و E روانه بازار کند. از این بین، E و L در دسته تیپ‌های بالارده‌تر این خودرو تولید داخل قرار می‌گیرند که امکانات رفاهی بیشتری نسبت به دو نسخه دیگر خواهند داشت.

داخل کابین همان المان‌هایی را می‌بینید که از یک هاچ بک اقتصادی تولید داخل انتظار دارید، منتها با چاشنی به‌روزتر. نمایشگر ۷ اینچی، کنترل‌های فیزیکی کنسول مرکزی، دریچه‌های هوای گرد و دسته دنده معمولی برخی از ویژگی‌های کابین این خودرو هستند.

سایپا هاچ بک اطلس را با یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۸ سوپاپ عرضه می‌کند که توانایی تولید قدرت ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر را دارد. برای انتقال نیرو محرکه این خودرو یک گیربکس متغیر پیوسته (CVT) یا گیربکس دستی ۵ سرعته در نظر گرفته شده است. برای تعلیق ناحیه جلو و عقب اطلس، سیستم‌های مک فرسون و یکپارچه تیر پیچشی پیاده‌سازی شده است. ترمزهای جلو و عقب این محصول سایپا هم به‌ترتیب از نوع دیسکی و کاسه‌ای هستند. نهایتاً باید ذکر کرد که مصرف سوخت آن ۶.۹۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

ترمز ABS، توزیع الکترونیکی نیرو ترمز، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، ترمز اضطراری خودکار، ایربگ راننده و شاگرد، سیستم رصد باد تایرها، صندلی عقب تاشو، سنسور پارک دنده عقب، سیستم تهویه نیمه‌خودکار موارد موجود در لیست امکانات هاچ بک Atlas هستند.

سایپا لیدا محصول جدید گروه خودروسازی سایپا است که سال آینده به بازار معرفی خواهد شد.
پس از افتتاح نخستین نمایندگی گروه خودروسازی سایپا در بلاروس، محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا با بسیاری از رسانه‌های بلاروسی مصاحبه کرد.

او در مصاحبه با یکی از رسانه‌های کشور بلاروس درباره موقعیت گروه خودروسازی سایپا گفت: «گروه خودروسازی سایپا شامل شش زیر گروه صنعتی اصلی است. سه تای آنها خودروهای تجاری تولید می‌کنند که شامل کامیون با ظرفیت حمل ۶ تا ۴۴ تن، کامیون (با ظرفیت باربری ۴۵۰ کیلوگرم)، اتوبوس و مینی‌بوس و تریلر می‌شوند. حجم تولید خودروهای تجاری ما دو هزار دستگاه در سال است. خودروهای ارائه شده‌به بازار در سه کارخانه تولید می‌شوند. سایپا شاهین و کوییک، در پارس خودرو، سهند (روی پلت فرم کیا پراید)، P۹۰ ،L۹۰ (روی پلت فرم لوگان)، به همراه ساینا هم در سایپا – سیتروئن تولید می‌شوند. گروه خودروسازی سایپا همچنین دارای ۸۰ کارخانه تولید قطعات خودرو است. ما ۶۰۰ شوروم در کشورمان داریم که خودروهای سایپا در آنجا به نمایش درمی‌آیند.
کارخانه‌های تولید خودروهای سواری سایپا در مجموع چهارصد هزار خودرو در سال تولید می‌کنند. در مجموع ۲۷ میلیون خودرو در ایران تردد می‌کنند که ۱۲ میلیون آن ساخت گروه سایپا است. ۱۵ میلیون خودرو دیگر در سایر خودروسازی‌ها تولید می‌شوند. به این ترتیب سهم سایپا در داخل کشور ۴۲ درصد است. در ابتدای سال آینده، ما قصد داریم اولین خودرو آریا هیبریدی را به بازار ارائه می‌کنیم. تا پایان سال ۲۰۲۴ هم خودرو الکتریکی سایپا لیدا (به معنای دختر خورشید – از اساطیر شرقی) به بازار معرفی خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در واقع خبر مهم را در آخرین جمله مصاحبه خود با خبرگزاری بلاروسی اعلام کرد. او گفت که پس از آغاز عرضه خودرو آریا هیبریدی به بازار خودرو کشور، سایپا لیدا به بازار خواهدآمد که خودرویی کاملاً برقی است.

اما سایپا لیدا که تاکنون هیچ خبری از آن در رسانه‌های ایرانی نبود، چگونه خودرویی خواهد بود؟ بهترین روش کسب اطلاعات درباره این خودرو برقی، پرسش از روابط عمومی گروه خودروسازی سایپا بود.

اما روابط عمومی این گروه خودروسازی در پاسخ به بیت‌ران اعلام کرد که از این صحبت محمدعلی تیموری خبری ندارد و هیچ چیز درباره این خودرو نمی‌داند.

از این پاسخ دو نتیجه می‌توان گرفت. اول اینکه سایپا لیدا به عنوان یک خودرو برقی به هیچ عنوان وجود خارجی ندارد. یعنی صحبت‌های تیموری در بلاروس درباره این خودرو صرفاً یک وعده پوچ برای بازارگرمی بیشتر بود.

اما نتیجه دوم که محتمل به نظر می‌رسد این است که سایپا لیدا در واقع نمونه کاملاً برقی سایپا آریا خواهد بود. همانطور که می‌دانیم، این گروه خودروسازی از مدت‌ها پیش نمونه‌هایی از خودرو زدریو GX۵ را به کشور وارد کرده‌بود.

رسانه بیت‌ران در بهمن ماه ۱۴۰۰ این خبر را منتشر کرد و مشخص شد که زدریو GX۵ به هیچ عنوان در سایپا تولید نخواهد شد. اما این گروه خودروسازی برنامه دارد تا از زیر ساخت برقی آن برای محصولات آتی این شرکت استفاده کند.

از آنجایی که ابعاد و اندازه‌های زدریو GX۵ شباهت فراوانی به سایپا آریا دارد، می‌توان نتیجه گرفت که سایپا لیدا در واقع همان Aria است که با زیر ساخت برقی زدریو GX۵ به بازار می‌آید.

این احتمال وجود دارد که برای تمایز این دو خودرو، سایپا احتمالاً نسخه برقی آریا (لیدا) را با برخی جزئیات ظاهری و داخلی متفاوت به بازار معرفی کند.

تنها خودرو برقی موجود در گروه خودروسازی سایپا، کراس اوور زدریو GX۵ است. این کراس اوور با ۸۸ اسب بخار قدرت و شتاب ۳/۹ ثانیه‌ای به ایران آمده‌است. البته این شتاب برای رسیدن‌به رقم ۵۰ کیلومتر است!

کراس اوور کوچک زدریو GX۵ با دو موتور الکتریکی در چین به فروش می‌رسد. موتور ضعیف‌تر تنها ۸۷ اسب بخار قدرت دارد. گشتاور خروجی این موتور نیز به رقم ۱۸۰ نیوتن متر می‌رسد.

این موتور که ۴۳۰ نام دارد، تمامی نیروی موتور را از طریق گیربکس تک سرعته به محور جلو منتقل می‌کند. زدریو GX۵ با بهره‌گیری از این ویژگی قابلیت دست یابی به سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت را دارد.

زدریو اعلام کرد که باتری‌های این مدل ۴۶/۴ کیلووات ساعتی هستند. پک باتری این نسخه در ۷/۵ ساعت از صفر به صد در صد ظرفیت خود می‌رسند. البته این خودرو ویژگی شارژ سریع را نیز دارد.

GX۵ با استفاده از این قابلیت در ۴۰ دقیقه می‌تواند باتری‌های خود را از ۲۰ به ۸۰ درصد ظرفیت برساند. تمام این ویژگی‌ها باعث می‌شود که زدریو GX۵ پیمایش ۳۳۸ کیلومتری را با یکبار شارژ داشته‌باشد.

اخباراقتصادخودرو
پربازدیدسایپا
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید