قیمت طلا در حال تغییرات / پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / طلا بخریم یا نه؟

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ قیمت طلا در حال تغییرات / پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / طلا بخریم یا نه؟

امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که هر گرم طلا ۱۸ عیار که روز قبل تا ۲،۴۱۲،۴۰۰ تومان رسیده بود، امروز با کاهش ۰.۰۸ درصدی به ۲،۴۱۰،۴۰۰ تومان رسید.

در بازار آزاد امروز سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیارنسبت به روز گذشته کاهش یافت و به ۲ میلیون و ۴۰۸ هزار تومان رسید.

قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۱۰ میلیون و ۴۳۱ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر انس طلا در بازار‌های جهانی ۱۹۴۷ دلار است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۴ آبان

عبداله مشکانی کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه ریزش روز‌های گذشته سکه، به دلیل حباب بالای آن بود، گفت: «قیمت‌ها در این بازار با قیمت دلار بالاتر معامله می‌شد و حباب سکه به شدت در بازار بزرگ بود.»

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته ربع سکه با دلار۱۵۰ هزار تومانی هم معامله شد، خاطرنشان کرد: «سکه امامی با دلار ۹۰ هزار تومانی نیز معامله شد؛ بنابراین علت اصلی ریزش بیشتر قیمت سکه، حبابی است که تخلیه می‌شود. بخشی با قیمت دلار پایین می‌آید و بخشی نیز تخلیه حباب است.»

این کارشناس اقتصادی به موضوع نوسانات قیمت طلای جهانی متعاقب درگیری در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و یادآور شد: «با رخداد‌های یک ماه اخیر و وجود تنش در منطقه قیمت طلای جهانی رشد کرد. این موضوع به رشد قیمت در بازار طلا کمک کرد. اما با فروکش کردن جنگ حماس و اسرائیل قیمت طلای جهانی نیز به کانال‌های پایین‌تر برگشت.»

وی دلیل صعودی شدن قیمت در بازار‌های مالی بعد از اخبار تنش در منطقه را واکنش هیجانی معامله‌گران برای تقاضا عنوان کرد و افزود: «واکنش بازار هیجانی بود و بعد از آن شاهد کاهش قیمت دلار و متعاقب آن طلا و سکه بودیم. اما به نظر نمی‌رسد قیمت‌ها در بازار طلا از نرخ‌های فعلی پایین‌تر بیاید.»

اخباراقتصاد
پربازدیدطلا و سکه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید