اخذ پاسپورت و شهروندی کانادا از طریق سرمایه گذاری

بدون دیدگاه
 

شاید برایتان جالب باشد بدانید که در سال 2024 بیش از 100 روش برای مهاجرت به کانادا وجود داشته و دولت این کشور استقبال بسیار خوبی از همه ی مهاجرین به ویژه ایرانیان دارد. سرمایه گذاری در کانادا یکی از آسان ترین راه های اخذ شهروندی کشور کانادا بوده چرا که نیازی به داشتن مدرک زبان و یا تحصیلات دانشگاهی ندارد. از طرف دیگر حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کشور کانادا نسبت به اکثر کشور های جهان از جمله ترکیه کمتر است و افراد می توانند با 200 هزار دلار کانادا اقامت دائم این کشور را برای خود و خانواده خود اخذ کنند. اینکه چگونه می توان با این مبلغ اقامت دائم کانادا و در نهایت شهروندی این کشور را اخذ کرد، موضوعی است که ما امروز به آن پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

انواع برنامه های سرمایه گذاری در کانادا در سال 2024

کشور کانادا برنامه های متعددی را برای جذب سرمایه گذاران خارجی قرار داده و از این طریق سالانه افراد زیادی موفق به اخذ اقامت دائم و PR کانادا می شوند. به طور کلی پروسه های سرمایه گذاری کانادا به دو نوع تقسیم می شوند، 1) فدرال و 2) استانی.

در برنامه های سرمایه گذاری فدرال کانادا، متقاضیان محدودیتی در انتخاب استان و ایالتی که می خواهند در آن سرمایه گذاری کنند، ندارند و می توانند آزادانه در هر کجای کانادا سرمایه گذاری خود را انجام دهند. 3 برنامه کلی سرمایه گذاری فدرال کانادا عبارتند از: 1) استارت آپ (SUV)، 2) انتقال شرکت (ICT) و 3) ویزای خود اشتغالی ((C11.

از سوی دیگر پروسه های سرمایه گذاری استانی کانادا منحصر به فرد هر استان بوده و شرایط هر یک متفاوت است. بطور کلی پروسه های استانی معمولا شرایط راحت تر و آسان تری داشته اما متقاضی را محدود به سرمایه گذاری در آن استان مشخص می کنند. این محدودیت موقت بوده و هنگامی که فرد اقامت دائم خود را دریافت کند دیگر محدودیت برای زندگی و کار نخواهد داشت و می تواند به هر نقطه از کانادا نقل مکان کند.

کانادا در مجموع 10 استان داشته و اغلب این استان ها برنامه متعددی را برای متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور، ارائه می دهند. از آنجاییکه امکان بررسی تمام این پروسه ها را در یک مقاله وجود ندارد، برای اطلاعات کامل تر می توانید از طریق کارشناسان مهاجرتی موسسه رویال اپلای از تمام پروسه های مهاجرتی کانادا، مطلع شوید.

آیا می توان از طریق خرید ملک در کانادا اقامت دائم گرفت؟

همانطور که گفتیم پروسه های زیادی برای سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد که حداقل سرمایه مورد نیاز در هر یک از آن ها متفاوت است. یکی از مهم ترین نکات در پروسه سرمایه گذاری کانادا این است که متقاضیان با خرید ملک (مسکونی) نمی توانند اقامت دائم کانادا را اخذ کنند. از طرفی طبق قانون جدید دولت کانادا افراد غیر کانادایی، کسانی که اقامت دائم یا شهروندی کانادا را ندارند، نمی توانند در کشور کانادا زمین و ملک خریداری کنند. افراد خارجی تنها زمانی می توانند خانه و ملک در کانادا خریداری کنند که اقامت دائم و PR خود را اخذ کرده باشند.

برای سرمایه گذاری در کانادا چقدر پول نیاز است؟

برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه های سرمایه گذاری، نوع سرمایه گذاری متقاضیان باید بصورت فعال باشد یعنی خرید یا سهیم شدن در یک کسب و کار موجود (مدیریت) یا انتقال یا تاسیس یک شرکت جدید. به عنوان مثال اگر شما در یک شرکت استارت آپ کانادا که توسط شما یا فرد دیگری تاسیس شده سرمایه گذاری کنید، واجد الشرایط اخذ اقامت دائم کانادا خواهید بود.

حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در کانادا بستگی به روش انتخاب شده دارد. برای مثال در پروسه استارت آپ حداقل میزان سرمایه گذاری از 75 تا 200 هزار دلار کانادا می باشد. در پروسه استارت آپ سرمایه گذاری افراد روی شرکت های دانش بنیان و نو آور می باشد.

در دو پروسه دیگر یعنی انتقال شرکت و ویزای خود اشتغالی، اداره مهاجرت کانادا هیچ مبلغ حداقلی را ارائه نداده است اما بطور کلی سرمایه گذاری متقاضیان معمولا از 200 هزار دلار می باشد. برای پروسه های انتقال شرکت و ویزای اشتغالی هیچ حداقلی گفته نشده اما بطور تجربی بهتر است متقاضیان حداقل 200 هزار دلار سرمایه خود را به کانادا انتقال دهند.

در برنامه های استانی حداقل مبلغ سرمایه گذاری متغیر بوده و بستگی به هر استان دارد. برای مثال سرمایه گذاری در استان کبک 1.2 میلیون دلار و در استان اونتاریو از 200 هزار دلار کانادا شروع می شود. شرایط و نحوه سرمایه گذاری در هر استان متفاوت می باشد. در استان کبک سرمایه گذاری توسط یک موسسه مالی انجام شده و به صورت تضمین شده است. یعنی شما پس از گذشت 5 سال کل مبلغ سرمایه گذاریتان (1.2 میلیون دلار) به شما بازگردانده می شود.

اخذ اقامت دائم و پاسپورت کانادا از طریق پروسه های سرمایه گذاری

تمامی پروسه های سرمایه گذاری کانادا، پروسه های اقامتی هستند، یعنی متقاضیان در طی این پروسه ها اقامت دائم و PR کانادا را دریافت خواهند کرد. در نتیجه افرادی که در کشور کانادا سرمایه گذاری کرده اند، نیازی به اخذ ویزای کانادا برای رفت و آمد از این کشور را نخواهند داشت.

از طرف دیگر هنگامی که متقاضی اقامت دائم خود را اخذ کند، دریافت پاسپورت و شهروندی کانادا نیز برای او امکان پذیر می شود. با تنها 3 سال اقامت فیزیکی در کانادا، شخص می تواند درخواست پاسپورت داده و تبدیل به یک شهروند قانونی کانادا شود.

زمان اخذ پاسپورت کانادا در مقایسه با دیگر کشور ها مانند کشور هایی اروپایی که نیازمند حداقل 7 سال اقامت فیزیکی بوده، بسیار کوتاه تر می باشد. متقاضیان در این پروسه می توانند همسر و فرزندان زیر 22 سال خود را نیز همراه خود به کشور کانادا برده و برای آن ها نیز اقامت دائم و پاسپورت کانادا را اخذ کنند.

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

  • اخذ اقامت دائم کانادا برای شخص و خانواده او
  • امکان اخذ شهروندی و پاسپورت کانادا بعد از تنها 3 سال اقامت
  • تحصیل در مدارس و دانشگاه های کانادا با هزینه بسیار پایین
  • امکان برخورداری از خدمات درمانی همگانی
  • بدون محدودیت سنی و بدون نیاز به داشتن مدرک زبان

سخن پایانی رویال اپلای

اگر چه بسیار بر این باورند که برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری در این کشور، به سرمایه هنگفتی نیاز می باشد، مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در کانادا در مقایسه با دیگر کشور ها پایین تر بوده و تنها در حدود 200 هزار دلار کانادا می باشد. بر خلاف اغلب پروسه های مهاجرتی کانادا که توسط خود متقاضی قابل انجام است، پروسه های سرمایه گذاری کانادا معمولا نیاز به وکلاء رسمی اداره مهاجرت این کشور دارند، چرا که مبالغ قابل توجهی در این پروسه ها مطرح می باشد. موسسه مهاجرتی رویال اپلای واقع در تهران یکی از معتبر ترین و قدیمی ترین موسساتی است که با داشتن وکلاء و کارشناسان امور مهاجرتی بر کلیه پروسه های سرمایه گذاری کشور کانادا را فعالیت دارد.

از طریق تکمیل فرم ارزیابی میتوانید از مشاوره رایگان با کارشناسان و وکلای مجرب شرکت رویال اپلای بهره مند شوید .

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ – ۲۲۴۰۸۱۸۱ – ۲۲۴۰۷۱۷۱

انتهای رپورتاژ آگهی/

کسب و کارمهاجرت
رپورتاژ
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید