قیمت طلا یک ماهه گران شد | قیمت سکه و طلا امروز اول شهریور | سقوط بی‌سابقه تقاضا در بازار طلا

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ قیمت طلا یک ماهه گران شد | قیمت سکه و طلا امروز اول شهریور | سقوط بی‌سابقه تقاضا در بازار طلا

امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲ میلیون و ۳۲۲ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۲۸ میلیون و ۵۰ هزار تومان است.

هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم 2 میلیون و 322 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 25 میلیون تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 28 میلیون و 50 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 14 میلیون و 950 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 10 میلیون تومان و سکه یک‌گرمی 5 میلیون و 950 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 10 میلیون و 61 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی 1904 دلار است.

بر اساس معاملات بازار مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر اسکناس دلار امروز (چهارشنبه اول شهریورماه) با کاهش نسبت به روز کاری قبل 41 هزار و 298 تومان و قیمت حواله دلار 37 هزار و 544 تومان اعلام شد.

در تابلوی معاملاتی مرکز مبادلات ارزی در روز جاری، نرخ اسکناس یورو با کاهش نسبت به روز کاری قبل معادل 44 هزار و 792 تومان، و نرخ حواله یورو 40 هزار و 720 تومان اعلام شده است.

همچنین در مرکز مبادله ارز و طلا، نرخ اسکناس درهم نیز 11 هزار و 245 تومان و نرخ حواله درهم نیز 10 هزار و 223 تومان اعلام شده است./ تسنیم

بروز رسانی: ‌چهار‌‌شنبه 1 شهریور 11:20

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (اسکناس)

41  هزار و 298

قیمت دلار (حواله)

37  هزار و 544

قیمت یورو (اسکناس)

44  هزار و  792

قیمت یورو (حواله)

40  هزار و 720

قیمت درهم (اسکناس)

11 هزار و 245

قیمت درهم (حواله)

10 هزار و 223

بروز رسانی: ‌چهار‌‌شنبه 1 شهریور 13:10

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  25  میلیون

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

28  میلیون و 50  هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

14  میلیون و 950  هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

10  میلیون

قیمت سکه گرمی

5 میلیون و 950 هزار

بروز رسانی: ‌چهار‌‌شنبه 1 شهریور 13:10

نوع

قیمت لحبظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

2 میلیون و 322  هزار

مثقال طلا

10 میلیون و 61  هزار

انس طلا(دلار)

1904

 سقوط بی‌سابقه تقاضا در بازار طلا

هر گرم طلای ۱۸عیار طی یک ماه گذشته ۲ درصد گران شده است.

در حالی ماه میانی تابستان دیروز به پایان رسید که بررسی عملکرد یک ماهه بازار طلا، از رشد نزدیک به ۵۰ هزار تومانی قیمت طلا حکایت دارد.

در حالی حاضر هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار تومان قیمت دارد و این در حالی است که طلا یک ماه قبل حدود ۴۷ هزار تومان ارزان‌تر بود. این یعنی هر گرم طلای ۱۸عیار طی یک ماه گذشته ۲ درصد گران شده است.

قیمت طلای ۱۸عیار البته طی یک هفته گذشته هم رشدی در حدود ۱۱ هزار تومان را تجربه کرده است.

قیمت هر مثقال طلا نیز در مردادماه ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است و با تغییر کانال، به ۱۰ میلیون و ۴۷ هزار تومان رسیده است.

اما رشد قیمت طلا در بازار ایران در حالی بود که اونس طلا در طول یک ماه گذشته در حدود ۶۲ دلار کاهش قیمت داشته است.

بنا به این گزارش، در حالی بازار طلا طی یک ماه مرداد بازدهی مثبت داشته است که فعالان بازار طلا همواره بر رکودی بودن این بازار به جهت ماه‌های محرم و صفر تاکید می‌کنند.

در همین خصوص، نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید: همچنان رکود بر بازار حاکم است و با کاهش شدید تقاضا در بازار سکه و طلا روبرو هستیم. بازار در حال حاضر به ثبات نسبی خوبی رسیده و از هرگونه التهاب به‌ دور است.

بذرافشان تاکید می‌کند: از ابتدای سال رکود و کاهش تقاضا در بازار شکل گرفته است که طبق برآوردها، نسبت به رشد تقاضا، حدودا ٧٠ درصدی رکود و کاهش تقاضا طی سال داشته‌ایم اما در یک هفته اخیر بیشتر هم شده و این کاهش تقاضا چشمگیر شده است. این کاهش تقاضا، صنعت طلا را در وضعیت نامناسبی به لحاظ تولید قرار داده است./ خبرآنلاین

اخباراقتصاد
پربازدیدطلا و سکه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید