بورس به زمین گرم خورد / اقتصاد رژیم صهیونیستی در کما

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24، بورس اسرائیل به زمین گرم خورد / اقتصاد رژیم صهیونیستی در کما
بورس تل آویو یک روز پس از عملیات سیل الاقصی که صبح شنبه مقاومت فلسطین علیه اشغالگران راه اندازی کرد، کاهش شدید سهام شرکت های بزرگ اسرائیلی و شاخص های اصلی را ثبت کرد.

وضعیت اقتصاد رژیم اشغالگر صهیونیستیار ساعت بد و بدتر می شود. سقوط بورس و رکود اقتصادی اسرائیل در جنگ با حماس موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت. بر اساس برآوردهای اولیه وزارت دارایی رژیم صهیونیستی، بر اساس آنچه در روزنامه یدیعوت آحارونوت منتشر شده، خسارت مالی در اولین روز طوفان الاقصی بیش از ۳۰ میلیون دلار بوده است.

مقاومت فلسطین حمله غافلگیرانه ای را علیه شهرک های اطراف نوار غزه و شهرک های اسرائیلی در جنوب انجام داد و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد کشورش در وضعیت جنگی قرار دارد.بر اساس برآوردهای اولیه وزارت دارایی رژیم صهیونیستی، بر اساس آنچه در روزنامه یدیعوت آحارونوت منتشر شده، خسارت مالی در اولین روز طوفان الاقصی بیش از ۳۰ میلیون دلار بوده است.

خسارت هایی به اموال و ساختمان های عمومی مانند تخریب پاسگاه پلیس در سدروت و گذرگاه بیت حانون وارد شد، علاوه بر این، بیش از ۱۰۰ ساختمان در اثر موشک و شلیک گلوله و همچنین صدها خودروی غیرنظامی آسیب دیدند.

جریان گاز از میدان تامار متوقف شد و شاخص گاز و نفت در بازار سهام روز یکشنبه به دلیل ترس از تشدید تنش در جبهه شمالی با لبنان که ذخایر گازی در سواحل این کشور را در معرض خطر قرار می دهد، ۹.۲ درصد کاهش یافت.

در سطح بازار مالی و بورس، به گزارش الجزیره بورس تل آویو در پایان معاملات روز یکشنبه، اولین روز معاملات پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی ۸ درصد سقوط کرد.

اخباراقتصاد
بورسپربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید